Wars i Sawa, Tutoring Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Szkoła Podstawowa nr 404 im. Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Warszawie

TUTORING NAUKOWY

Tutoring naukowy w roku 2023/24 realizowany jest z języka polskiego (klasy starsze klasy) i matematyki (młodsze klasy).

Tutorzy:

Sylwia Bieniek- matematyka

Karolina Pietrzak- język polski

Ewa Wojtowska- język polski

Ewa Wojtowska- o mnie

Kwalifikacji dokonują nauczyciele, po rozmowach z uczniami i nauczycielami


Tutoring naukowy w SP 404 2024-06-03 09:30:02 11.88 MB

Tutoring rozwojowy

Tutoring rozwojowy przeznaczony jest dla zdolnych uczniów z klas 1-8. Uczniowie będą uczestniczyć w trwających godzinę lekcyjną spotkaniach indywidualnych  z tutorem raz na tydzień lub raz dwa tygodnie, w zależności od indywidualnych ustaleń. Spotkania odbywają się na terenie szkoły, są dobrowolne i bezpłatne.

Program przeznaczony jest dla dzieci zdolnych, także tych z zainteresowaniami „pozaszkolnymi”. Oceny dziecka nie są decydującym kryterium wyboru.

Tutoring rozwojowy – praca z uczniem zdolnym, wprowadzony jako innowacja pedagogiczna w naszej szkole w roku 2022 jest propozycją indywidualnej pracy ucznia (tutee) z tutorem, w celu ukierunkowania i rozwijania zainteresowań tutee.  Istotą tutoringu są spotkania odbywające się w atmosferze dialogu i szacunku. Takie warunki sprzyjają budowaniu relacji opartej na zaufaniu, gdzie tutor ma być przyjacielem, wychowawcą i doradcą ucznia.

Tutorzy rozpoczynają indywidualną współpracę z 1-2 chętnymi uczniami, za zgoda rodziców. Zwieńczenie tutoringu następuje poprzez indywidualne podsumowanie pracy z uczniem, podsumowanie w zespole tutorskim, przedstawienie Radzie Pedagogicznej efektów pracy.

Główne cele tutoringu rozwojowego

  1. Wspieranie ucznia w rozwoju
  2. Pomoc w planowaniu drogi rozwoju, dążeniu do samodzielności i dojrzałości.

 

Szczegółowe cele tutoringu rozwojowego

  1. Rozpoznanie mocnych stron, uzdolnień ucznia
  2. Praca nad rozwijaniem zainteresowań
  3. Planowanie konkretnej ścieżki rozwoju
  4. Praca nad samodzielnym wyznaczaniem celów i ich realizacją

 Tutorzy

Magdalena Mazan- nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, przewodnicząca Koła Tutorskiego

Magda Mazan tutorka- o mnie

Joanna Wichowska- nauczyciel bibliotekarz


Joanna Wichowska-o mnie

 

Kwalifikacje do programu odbywają się na podstawie wskazań nauczycieli, rozmów z uczniami i rodzicami.

Pierwsza edycja programu (rok 2022/23)- podsumowania